Friday, September 14, 2007

Pembangkang Yang Biadap





Tindakan tegas harus diambil kepada parti pembangkang yang bertindak keterlaluan membakar jalur Gemilang. Memang wajar sekiranya kerajaan bertindak membuang negara orang yang membakar jalur gemilang dalam kejadian rusuhan di Jalan Sultan Mahmud, Kuala Terengganu yang lalu.

Membakar jalur gemilang itu seolah-olah membakar dan menjatuhkan maruah sendiri dan ia tidak patut berlaku ketika negara masih meraih ulang tahun ke-50 kemerdekaan, masih ada lagi masyarakat yang berfikiran cetek sehingga sanggup membakar bendera yang menjadi lambang kebanggaan negara.

Penyokong pembangkang sanggup melakukan apa saja kerana tertekan selepas rakyat Terengganu tidak lagi menyokong perjuangan parti mereka dan mereka sebenarnya mereka semakin gelisah kerana rakyat di akar umbi khususnya generasi muda mula menolak serta tidak lagi mempercayai apa yang diperkatakan oleh pemimpin pembangkang .

Kini rakyat Terengganu tidak lagi memberi peluang kedua kepada parti pembangkang untuk memerentah kerana rakyat Terengganu sudah merasai betapa pahitnya ketika mereka berada dibawah pemerintahan Pas pada suatu ketika dahulu.

No comments: