Friday, September 14, 2007

Husein Lempoyan Memperbodohkan Datuk Kamal Amir.

Terguris dihati apabila wujudnya blog yang mempertikaikan kreabiliti Perdana Menteri Malaysia, malahan cara penulisan didalam blog tersebut hanyalah cerita rekaan berunsur fitnah mengenai Pak Lah.

Pak Lah adalah Perdana Menteri dan kita sepatutnya menghormati Pak Lah seperti bapa, bukannya memperkecil-kecilkan dengan mengutuk beliau. Ia adalah sesuatu yang amat menyedihkan apabila pemimpin seperti Pak Lah dengan sewenang-wenangnya diperlekehkan, dihina, dikutuk oleh pihak yang tak bertanggungjawab.

Tidakkah mereka merasakan perbuatan mereka itu salah dan tidak bertanggungjawabkepada negara, dimanakah letaknya kejujuran mereka pada negara, dimanakah ketaatan mereka pada negara yang dicintai dan apa guna jika hanya sekadar menyanyikan lagu negaraku tetapi tidak dapat menghayati makna lagu tersebut.

Bloger-bloger ini sebenar adalah penghianat negara, mereka ini terdiri diri penulis upahan dari pihak pembangkang, justeru itu mereka ditugaskan untuk memporak - perandakan orang-orang UMNO agar rakyat membenci UMNO. Bloger-bloger upahan akan mereka-reka cerita palsu dengan niat agar rakyat akan mempengaruhi kata-kata mereka.

Tercetusnya kisah Husein Lempoyan memfitnah Pak Lah dengan ayat melalui peti simpanan ringkas, “Pak Lah tertido, tak dapat menghadiri majlis pelancaran buku ‘Lilin Membakar Diri’ yang berlangsung di Hotel Seri Pacific”.

Si penerima pesanan ringkas tersebut adalah penulis undangan Malaysia-Today, Datuk Kamal Amir, katanya, beliau menulis hanya mengikut fakta pesanan ringkas yang beliau terima dari Husin Lempoyan yang secara tidak langsung telah diperbodohkan oleh Husin Lempoyan.

Kononnya Kamal menulis untuk menegakkan kebenaran dan Kamal benar-benar percaya pada pesanan ringkas tersebut, kerana gilakan nama dan mahu dikenali sebagai penulis blog teragung, Kamal sanggup menghentam dan mempersendakan Pak Lah tanpa mempunyai fakta dan bukti yang kukuh bagi kenyataannya.

Terasa sedih dan terhina juga apabila membaca kritikan dari Kamal serta apa yang memalukan lagi adalah pada bait-bait komen yang mengutuk dan mencerca perdana menteri kita tambahan pula tuduhan yang dibuat tidak benar sekali.

Pada hal, Pak Lah hanya dimaklumkan sahaja akan pelancaran buku tersebut dan Pak Lah langsung tidak terbabit di dalam majlis tersebut. Malahan Pak Lah tidak dijemput hadir ke Majlis tersebut kerana beliau ada tugas rasmi beliau pada pagi tersebut.

Hairan rakyat Malaysia sendiri sanggup memperlekehkan kreabiliti Perdana Menteri, manusia jenis apakah mereka ini. Dimanakah rasa hormat mereka kepada Perdana Menteri Malaysia. Perbuatan menghina dan mengutuk Perdana Menteri biasanya dilakukan oleh orang yang benci pada negara dan sememangnya mereka ini adalah orang yang betul-betul mempunyai pemikiran jahat dan tidak mempunyai rasa hormat kepada negara.

Apa yang kita harapkan adalah kemakmuran di dalam negara bukan kekucar-kaciran yang menyebabkan semua menyalahkan pimpinan Pak Lah. Seharusnya penulis materialistik seperti ini tidak diberikan ruang untuk menulis kerana merana hanya akan meracuni minda seluruh rakyat yang inginkan kedamaian.

Mereka hanya mementingkan wang dan kebendaan hasil dari pekerjaan haram yang mereka lakukan dengan memfitnah orang apatah lagi mengenakan seseorang yang tidak bersalah. Dalam hal ini, semua rakyat perlulah peka dengan segala tipu helah dan muslihat anasir-anasir jahat seperti Kamal dan Husin Lempoyan.

No comments: