Monday, October 8, 2007

ISU TANDER GANTI NURI, JAWAPAN DISEBALIK KEBODOHAN PAS

Penulis: jinggo

Ternyata barisan pemimpin pembangkang terutama Pas, adalah terdiri dari mereka yang dangkal dan kurang pekerti. Sikap gelojoh dan ego dalam diri mereka juga dilihat semakin menjadi-jadi, terutamanya ketika berhadapan dengan sesuatu isu yang melibatkan negara.

Pada mereka, pantang ada masalah sikit… Pasti mereka akan melalak kononnya apa yang berlaku itu semuanya berpunca dari peragai jelik barisan pemimpin kerajaan Barisan Nasional (BN). Tragedi ngeri dimana enam anggota tentera Udara diraja (TUDM) terkorban dalam nahas Nuri di Genting Sempah baru-baru ini juga tidak terlepas menjadi peluru propanganda pembangkang untuk memburukan kerajaan.

Bidasan yang dilemparkan oleh beberapa pemimpin Pas terutamanya Nasharuddin Mat Isa dan Mahfuz Omar yang kononnya kerajaan segaja membunuh pegawai atasan tentera TUDM dengan alasan memaksa mereka itu memandu helikopter Nuri yang dianggap sebagai besi buruk dan ‘keranda Terbang’.

Sikap terburu-buru mereka dalam membuat kenyataan serta mendesak kerajaan agar meluluskan peruntukan segera untuk membeli pesawat baru sebagai ganti Nuri, tanpa membuat kajian mendalam ataupun mendapat maklumat terperinci dari pihak terbabit tidak ubah seperti budak hingusan yang masih tidak sempurna akalnya.

Sikap mereka yang segaja memperbesarkan isu seumapamnya, semata-mata untuk bergelar wira atau pembela rakyat , disamping berusaha untuk menanamkan kebencian rakyat terhadap kerajaan pemerintah disifatkan sebagai satu usaha atau langkah yang kurang bijak.

Amat memalukan apabila pemimpin yang kononnya memperjuangkan agama Islam sepertimana Pas tanpa berselindung pernah mendoakan agar isteri atau keluarga Timbalan Perdana Menteri terlibat didalam kemalangan helikopter Nuri.

Sungguh kotor pemikiran pemimpin Pas, mereka sanggup melakukan apa saja untuk meyakinkan pada rakyat bahawa mereka adalah yang terbaik dan kerajaan semangnya lemah didalam pentabiran nagara. Pas terlalu memandang rendah terhadap kemampuan kerajaan dan bercita-cita untuk mengambil kesempatan diatas isu yang berlaku didalam negara.

Sedar atau tidak, propangda yang dimainkan Pas itu sebenarnya tidak ubah seperti jerat yang memakan diri sendiri.Isu Nuri yang diharap berjaya menaikkan saham mereka di mata rakyat, rupanya telah menyerlahkan kebodohan serta kedangkalan mereka sendiri…

Malah, pengumuman Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak beberapa hari lalu berkaitan tander untuk membekalkan helikopter yang bakal menggantikan Nuri secara berperingkat menyebabkan barisan pemimpin Pas itu bisu seribu bahasa.

Bukan sahaja lebih memburukan Pas, pengumuman Najib itu secara tidak langsung turut menjadi bukti bahawa kerajaan pimpinan Pak Lah sememangnya sentiasa mengambil berat dalam soal keselamatan rakyat dan negara.

Kerajaan juga tidak pernah memandang remeh dalam setiap isu yang timbul. Disamping sentiasa berusaha untuk mencari jalan terbaik dalam menangani masaalah yang berbangkit, kerajaan juga tidak pernah mengabaikan dalam soal keperluan pertahanan negara.

Kita lihat apa pula yang akan dilakukan oleh Pas selepas kerajaan membeli helikopter baru, yang pasti mereka akan membawa isu yang lebih hanggat ,tak kira apa pun jua kritikan atau unsur fitnah mereka akan taburkan, janji mereka boleh menjatuhkan kerajaan kerana itulah perangai sebenar pemimpin-pemimpin pas..

No comments: